Monday, November 9, 2009

hatiku sunyi...

jauh perjalanan telah aku lalui...
ke utara...ke selatan
ke timur mahupun barat...
namun, hati ku tetap sunyi...

aku cuba mengisinya dengan hiburan...
lagu siti?..habis lirik aku menghafalnya...
lagu nash lefhended?..
sampai tak tau ape lagi nak hafal...
boleh dikatakan semuanya aku ingat...

wayang??
tak usah tanya..
asal ade cerita baru pasti semua aku tengok...

shopping??
tak payah nak kata...
habis bengkak2 kaki berjalan..
mana lagi shoping complex yang belum aku jelajahi...

sukan??
mestilah...
untuk menjaga diri..
nak kurus dan sihat lah katakan...
semua sukan aku main..
badminton? caroom? netball? futsal?
kejam mata pun boleh main

tapi...
hati aku tetap sunyi...
sunyi yang bersangatan
semua dah buat...
tapi masih macam ni...

aku bingung...
kenapa dengan hati ku...
tidak merasa puas...
rasa kosong dan sunyi...

macam2 cara dah buat..
tapi tetap macam ni...
kenapa ya Allah?kenapa??
(aku ingin menjerit)...

aku sedih dan ingin menangis...
menangis melihat diri ku ini...
menangis kerana hati ini..
SUNYI..

ya Allah...
apa sebenarnya hati ku mahu...
aku tak tahu ya Allah...
aku tak tahu!!!!

sekali lagi aku menangis...
aku cuba membaca quran..
agar hadir sedikit ketenangan...
lembaran demi lembaran...
aku membacanya...

hati ku sedikit terisi...
namun hanya sementara...
sunyi akan menjengah kembali...

ya Allah....
kenapa dengan hatiku ini ya Allah!!..
apa sebenarnya yang perlu ku isi..
agar terubat sunyi dihati??!!
hanya Kau ada jawapannya ya Allah...

No comments: