Friday, October 23, 2009

aku kini tenang

alhamdulillah..itulah ucapan bermakna dari bibir ku...aku sangat bersyukur kerana Allah mengurniakan ketenangan pada hati ini...

aku juga bersyukur, 
hati ini semakin tenang,
jika sebelum aku mengenali Islam...
aku bukan seperti ini...
aku dengan sifat cemburu, mudah marah dan sifat mazmumah yang lain...
hidupku penuh gelisah...
gelisah dengan kemiskinan
gelisah dengan pelajaran
gelisah dengan jodoh
gelisah dengan hiburan yang ku cari

namun,
sedikit demi sedikit,
hari demi hari....
aku mula pelajari...
aku mula mendekati....

ia ibarat cahaya..
ibarat rembulan dimalam hari...
ibarat mutiara di dasar lautan...
x mampu ku selam...
tapi mampu ku capai...

Islam mengubah peribadi...
penuh toleransi...
penuh kasih sayang...

hanya kerana Islam...
ku temui sebuah ketenangan...

No comments: